Samhall – Sveriges viktigaste företag satsar på digitalt content

Samhall bra på digital content
Samhall beskriver sig själva och sina medarbetare med digitalt anpassad content, vilket bygger detta viktiga varumärke effektivt.

Samhall är som bekant ett  bemannings- och rekryteringsföretag för de människor som befunnit sig allra längst från arbetsmarknaden. De har länge arbetat med traditionell content marketing i form av bl. a kundtidningen Samhall Story. De har i dagarna byggt om sin webbplats och anpassat den snyggt för att kunna göra ut Story i ett digitalt format och detta utan att göra avkall på bolagets presentation av sina erbjudanden. Bolaget är i sin linda att fylla online tidningen med innehåll, men det som redan finns publicerat är bra. Riktigt bra är intervjun med f d Samhalls medarbetaren lastbilschauffören och musikern Peter Anderberg. Ett exempel på ett rörligt intervjuformat som fler skulle ta efter. Se den nedan.

Värt att nämna är att Samhall i dagarna fått första pris i European Business Awards i kategorien ”Environmental and Corporate Sustainability” i konkurrens med 24 000 företag. Enligt Samhall fick juryn se intervjun med Peter Anderberg. Att valet blev Samhall förstår jag – inte minst för vad företaget står för – men också för att de är duktiga innehållsmakare med förmåga att illustrera sina medarbetare på ett fantastiskt sätt.

2 reaktioner på ”Samhall – Sveriges viktigaste företag satsar på digitalt content

  1. Well, säkert är allt fint och bra i den övre kretsen men jag kan försäkra dig Erik att den ljusblå sidan inte riktigt når ned till de som utför sysslorna och som är tvungna att att uthärda den nya organisationen, som bara går ut på effektivitet och inga kostnader alls! Innan detta företag höjs till skyarna för vad de teoretiskt får pris för borde den praktiska sidan skärskådas likväl, på alla baser runt om i landet! Jag skulle kunna skriva böcker om allt jag sett, hört och upplevt då jag själv jobbar på Samhall och det finns inget motstycke! Tyvärr säger en hög chefer upp sig och få söker anställning så vad som kommer att ske med Samhall står skrivet i stjärnorna. Den tiden Samhall var ett företag för funktionshindrade och människor med speciella problem upphörde den dagen Monica tog över och kommer aldrig att komma igen, vilket är en stor brist i dagens samhälle! Pengar kontra människor är ordet, ty mammon är mammon, en moderat är en moderat och det enda som erbjuds är ett städjobb på IKEA! ”Arbetslivsutveckling för övergång till öppen arbetsmarknad”??? Är det utveckling det? Folk som kommer från af och är rygg eller axelskadade skall ut i trappstädjobb, hur utvecklande är det? Eller samma människor i en tvättstuga utan hjälpmedel därför att det ”är för dyrt” och det får gå ändå? Eller överklaga städkontrakt som andra firmor fått, utan att ha folk till uppdragen? Ska jag fortsätta? Säljarna tjänar pengar i allafall och det är ju bra för dom… Något kommer att hända inom en snar framtid det är helt klart och frågan är bara vad. Dags att vår arbetsmarknadsminister tar en titt åt detta håll, ju förr desto bättre! Men loggan är färgglad…

    1. Det skaver alltid inom vissa områden på företag, inte desto mindre i större sådana. Samhall utgör förstås inte ett undantag. Det förstår jag, men jag hävdar icke desto mindre att bolaget är väldigt viktigt för många människor och att de gör ett bra jobb med sin digitala marknadsföring. Sedan kommer alltid eventuella missförhållanden upp i dagen, för eller senare. Jag hoppas innerligen att det inte kommer att gälla Samhall.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *