Förändringstakten är enormt snabb inom den digitala arenan och för alla kommunikationsbyråer gäller det att inte sitta fast i produktionsapparater som snabbt blir omoderna. Därför lägger vi på Frankly Speaking upp all produktion på underentreprenad. Vi kan göra det med gott samvete tack vare vårt stora kontaktnät av bl a journalister, digitala kreatörer och webbanalytiker.
Dessutom värnar vi om vår strategiska integritet, där vi bara vill rekommendera de aktiviteter som passar kunden bäst, utan något hänsynstagande till beläggningsgrad hos producerande medarbetare.
Utifrån ny eller befintliga kommunikationsplaner, tar vi fram produktioner som är speciellt anpassade för de plattformar, där vi vill engagera våra kunder.
Exempel på produktion inom den digitala redaktionen
Debattartiklar
Webbartiklar
Inlägg på sociala medier
Film- och videoproduktion
Fotografering
Radioproduktion
Digital grafik
Hemsidor
Press-kit
Pressmeddelanden
Webb-undersökningar
Övrig produktion:
Medieträning
Pressmöten
Utbildning inom digital content marketing och PR
Marketing Automation, e-mail marketing 2.0
Många företag använder sig av digitala nyhetsbrev idag. Med hjälp av CRM-verktyg (som varken är dyra eller krångliga att implementera) så kan du anpassa automatiskt dit innehåll efter vad varje användare gör på din hemsida. Tanken är att kunden ska vilja ha ett specifikt innehåll och att systemet ska leverera detta.
Målet är att ditt innehåll ska skapa sälj-leads och blir därmed en brygga mellan marknad och försäljningsavdelningen.